Noorusliku naha säilitajad kollageen ja hüaluroonhape

Milline kollageen on tõhus?

Noorusliku naha säilitajad kollageen ja hüaluroonhape

Kollageen on organismis laialdaselt esinav valk ning peamine naha komponent.  Mida rohkem on kehas kollageeni, seda elastsem on meie nahk, tugevamad küüned ja juuksed ning tselluliiti ja liigesemuresid vähem. Teine oluline nahastruktuuri osa on hüaluroonhape. Hüaluroonhape seob vett, toetab kollageeni ja elastaani tootmist ning aitab tagada naha niisutatuse ja elastsuse.

 

Meie keha on suuteline iseseisvalt kollageen ‘i ja hüaluroonhapet tootma piisavas koguses kuni umbes 25. eluaastani. Edasistel eluaastatel väheneb see iga aastaga ca 1%. Ebapiisav kollageen ja hüaluroonhappe kogus ongi põhjuseks miks aastatega nahk muutub õhemaks, juuksed ja küüned hapramaks ning tekivad kortsud. Kollageenikiududel on oluline roll ka liigeste ja kõhrede toimisel, seetõttu sageli aastatega lisanduvad liigesevaevused. Vähenenud kollageenitootmine on ka üks põhjuseid, miks aastatega tekib naistel tselluliit – nahaalune sidekude ei piisavalt tugev, et rasvarakkude survele vastupidada.

 

Kuidas siis panna pausile kollageeni ja hüaluroolhappe kadu ja säilitada nooruslik välimus peale 25ndat eluaastat. Ilmselgelt siis ühte ja ainukest kõikvõimsat vahendit ei ole, meie organism on liiga keeruline mehhanism selleks. Siiski on mõned järeleproovitud ja toimivad meetmed kuidas oluliselt vältida kollageeni ja hüaluroonhappe vähenemisest tingutud ebameeldivusi.

 

Peamine nendest vana hea soovitus ehksiis vaata üle oma elustii! Ilmselt ei ole uudis, et mitmed elustiilialased valikud mõjutavad igapäevaselt meie naha seisundit. Õhusaaste, suitsetamine, alkohol, stress, liigne kofeiin jne. Ning peamine vana “vaenlane” – ultraviolet kiirgus. Kõik need faktorid toodavad nahas vabu radikaale, mis lõhuvad kollageenikiude. Ja aastatega naha vastupanuvõime aina väheneb, seega tervislikumad igapäevsed valikud aitavad vältida enneaegset vananemist. Soovitame –  lisa igapäevasele toidule antioksüdante sisaldavaid puu- ja juurvilju, mis võitlevad vabade radikaalidega nahas!

 

Maailmas on juba mõnda aega levinud kollageenisisaldavate ja/või kollageenitootmist stimuleerivate toidulisandite tarvitamine. Erinevaid tooteid on testitud ja mõne puhul lausa kliinilisi uuringuid tehtud ning tulemused on tegelikult üsna rõõmustavad. Kvaliteetsetest toorainetest tehtud tooted on üldjuhul ka mõjusad. Samas erinevas hinnaklassis kollageenipulbreid, tablete ja isegi komme müüakse täna isegi toidupoodides, valik on kirev. Kuidas siis selles tootevalikus orienteerud ja mille järgi valida? Alljärgnevalt lühidalt, millele tasub tähelepanu pöörata kollageeni toidulisandi valikul.

 

  • Tootes on kasutatud kvaliteetseid toimeaineid. Uuringud näitavad, et kõige mõjusamad on kollageeni toidulisandid, kus on toimeaineks hüdrolüüsitud kollageenipeptiidid. Selline tehnoloogia ei ole odav ega lihtne, seetõttu on need toimeained tavaliselt patendeeritud. Tootekirjelduses patendeeritud tehnoloogial põhinevad toimeained on märgitud tähisega ®

 

  • Kollageeni esineb organismis kokku 26 erinevat liiki. Nn nahas, juustes ja küüntes leiduvkollageen on tüüp I ja liigestes ning kõhredes sisalduv kollageen on tüüp II. Kui toode lubab, et mõjub ka liigestele, siis peab olema pakendil kirjas, et tootes on nii I kui II tüüpi kollageeni. Samuti manustades I j II tüüpi kollageeni samaaegselt, on sünteesist saadav effekt ca 40% suurem kui vaid I tüüpi kollageeni tarbides.

 

  • Toode sisaldab C-vitamiini. Kollageenisünteesiks on vajalik komponent C-vitamiin. Keha ise ei tooda C-vitamiini ja ilma selle lisandita kollageenitootmist ei toimu.

 

  • Toode sisaldab ka teist olulist nahakomponenti hüaluroonhapet. Sarnaselt C-vitamiinile osaleb hüaluroonhape kollageeni tootmises. Lisaks aitab tagada naha niisutatuse ja elastsuse.

 

Oleme pikalt ja põhjalikult uurinud erinevaid kollageenitootmist stimuleerivaid toidulisandeid ja valinud enda tootesortimenti kollageeni ja hüaluronhapet sisaldava ilujoogi  Skingain .

 

Avaldatud Õhtulehes 02.06.2020 Link